Sabtu, 4 September 2010

Consultation Fees? Patut ke??

Pagi ni tersengih-sengih aku dalam LRT ni ketika aku mengupdate blog aku ni. Mana taknya, semuanya gara-gara blogger-blogger yang dok mengutuk dan mengkritik aku dalam contest yang aku sedang anjurkan sekarang ni. Kalau si mfirdaushassan sibuk mengutuk e-book aku yang dikatakannya mahal, si no19 pulak dok kutuk warna blog aku dan sangsi dengan status jutawan aku, brader hasrulhassan pulak dok kutuk penampilan blog aku yang 'lembik' manakala si budakcomel dok komplen tentang gaya aku mengupdate blog lebih menonjolkan sifat seorang yang pemalas.. hahaha. Nampaknya tujuan aku buat contest ni hampir tercapai iaitu nak mengenal pasti kelemahan dan keburukan yang ada pada diri aku, blog aku malah ebook-ebook yang telah aku hasilkan dan aku really appreciate semua tu sebab kalau aku tak buat macam ni, aku sentiasa ingat aku ni bagus je. Ye la, kalau dah hampir semua e-mail yang aku terima dok puji aku je, tak ke nanti ianya akan merosakkan diri aku di kemudian hari.. huhu.

Namun, aku teruja dengan cadangan yang dibuat oleh encik mfirdaushassan tentang caj yang patut aku kenakan ke atas korang-korang yang mengajukan soalan kat aku. Katanya consultation fee ni perlu supaya masa yang aku peruntukkan bagi menjawab soalan-soalan korang tu berbaloi. Hmm.. elok dan menarik jugak cadangan tu hehehe..
*Aik? Apasal awek kat dalam LRT ni senyum-senyum tengok aku ni?* Ini mesti sebab diorang nak suruh aku ayat diorang la ni.. Aku dah boleh agak dah tapi nak buat camne, aku nak kena habiskan update entri aku ni dulu. Aku rasa inilah yang dimaksudkan oleh encik mfirdaushassan ni kot. Masa yang sepatutnya aku gunakan untuk usha awek dalam LRT ni telah aku gantikan dengan aktiviti menaip blog aku dan memang patut le aku kena caj fees kat korang sebagai galang ganti awek yang aku tak dapat ngorat dalam LRT ni. Baru le bebaloi kan? Tapi aku rasa macam tak sampai hati la pulak nak caj, karang takde pulak orang yang nak jenguk blog aku ni. Kan ke aku jugak yang rugi tapi kalau aku tak caj korang, kesian la pulak kat awek-awek dalam LRT ni sebab takde balak ensem yang nak ngorat diorang.. arrggghhhh apa yang patut aku buat ni?

Haa.. aku dah dapat idea. Apa kata sebagai tanda penghargaan korang kat aku, mulai sekarang lepas je korang baca entri aku tiap-tiap hari, cuba korang klik kat iklan nuffnang yang terletak kat bawah chatbox aku ni. At least dapat le aku masyuk sikit sebagai ganti consultation fees yang disarankan oleh encik mfirdaushassan tu. Mana le tau kot-kot duit nuffnang tu aku boleh guna untuk upgrade layout blog aku nanti. Takde la korang jemu menengok colournya nanti.. hehe. Amacam? Tak susah kan kalau korang klik je kat iklan tu (kalau ada le iklan yang keluar). Oklah, aku nak gi tegur awek LRT ni dulu. Nantikan entri berikutnya esok..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan