Selasa, 26 Januari 2010

tips JAHAT 1

Ke hulu ke hilir aku dok carik jalan camne nak tlg kwn aku yg bangkrap tu.. dan dah berpuluh2 ringgit kredit henpon aku abis nak kol 2-3 org kawan loyer (peguam) aku, kot2 diorg boleh bagi jalan camne nak buat utk selamatkan member aku ni tapi sume jawapan yg diorg bagi 'negatif' belaka. Alasan diorg sbb notis kebangkrapan dah keluar, so kalau dia nak transfer aset dia dah terlambat, unless kawan aku tu sanggup amik risiko 'hukuman yg lebih berat'. Baru le aku tau yg kite sebenarnya tak boleh jual atau transfer sebarang aset yg kita ada dlm tempoh 6 bulan sebelum keluar notis tu dan aku tanya balik "camne kite nak tau bile notis tu akan keluar?" dan loyer aku gtau biasanya diorg akan gtau anak guam diorg tentang jangkamasa notis tu akan keluar. Oleh itu, apa yang dapat aku rumuskan kat sini ialah :

"Kalau korang rasa korang akan bangkrap, cepat2 la jual atau transfer aset2 korang tu sebelum notis bangkrap tu keluar. Kalo tak ... huhuhu sendiri mau ingat la" - tips JAHAT

Kenapa aku dok sibuk2 citer sume benda tu kat sini?? Bukan sebab yg bangkrap tu kawan aku tapi sebab aku takut bile ditakdirkan korang menghadapi situasi yg macam ni, at least korang tau le apa nak buat. Sedangkan Japan Airlines (JAL) yg beso tu pun boleh jatuh muflis, apalagi kita yg sekecik ni. Aku tak nak la umah2 yg aku dah kumpul selama 12 tahun ni hilang begitu saja dan meminjam kata2 dari watak Adnan dlm citer ADNAN SEMPIT... "I don't want banana fruit two times @ aku tak nak pisang berbuah 2 kali". So, jadikanlah citer member aku ni sbg pengajaran..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan