Ahad, 26 September 2010

New Mortgage Package By BSN

Biar betul, BSN is now offering pakej pinjaman perumahan/refinancing yang agak menarik  iaitu interest rate serendah BLR - 2.2% (6.3% - 2.2% = 4.1%) untuk sepanjang tempoh pinjaman. Bukan setakat itu sahaja, percutian percuma selama 4 hari 3 malam ke luar negara atau 3 hari 2 malam untuk percutian dalam negara juga menjadi daya penarik promosinya. Ditambahkan lagi dengan contest untuk mendapatkan hadiah grand prizenya, sebuah Grand Livina 1.6A kaler oren (kalau ikut gambarnya la). Ada lagi, kos pemidahan 'sifar 'tapi aku tak tahu le samaada kos pemindahan tu bermaksud kos sewa lori/mover nak pindah rumah yang ditanggung sepenuhnya atau pun kos-kos berkaitan dengan pinjaman, yang diorang (BSN) ni tanggung.. hahaha. 

Lumayan tu beb tapi aku tak survey  la lagi samaada semua pakej ni hanya untuk certain loan limit atau pun loan serendah RM50K pun layak untuk menikmati pakej ini? Biasalah kalau ikut 'investment appetite' aku ni, aku lebih selesa dengan property yang kecil dan murah je. Jadi kalau rate kat atas tu cuma applicable untuk rumah-rumah mewah dan mahal, terpaksalah aku pendamkan hasrat nak refinance rumah-rumah aku ni tapi yang lebih menyedihkan aku, tak lain tak bukan bila memikirkan yang awek-awek BSN tu tak dapat la  nak berkenalan dan berskandal dengan abangensem yang sorang ni. Pity them.. huhuhu. 

6 ulasan:

  1. Lupa nak gitau, kempen bermula dari 1 Julai sampai 31 Disember tahun ni bukan tahun depan..

    BalasPadam
  2. cimb ada jugak pakej cam tu ....hanya untuk loan 500k keatas...

    BalasPadam
  3. Cantik gak ni.

    Hm kalau Abng Ensem ada masa nanti tulis la sikit psl Islamic mortgage sbb baru2 ni ada dngar bapak saya cerita psl bnda ni.

    Saya rasa lebih untung kot sebab tak fluctuate ikut BLR mcm conventional mortgage. Entah la baru dengar bnda ni semalam.

    BalasPadam
  4. Amir - Islamic package still fluctuate tapi dia ada pegging rate. Lain bank, lain pegging point dia.

    Calculation dia based on hibah (gift=hadiah) yg diberi setiap hujug bulan. Sokong utk abg ensem buat post pasal nih. :)

    BalasPadam
  5. salam

    keep up the good work brooooooo...

    BalasPadam
  6. abang hensem.... brapa no tel awek2 BSN tue??
    tengah cari homeloan gak nie...

    BalasPadam