Khamis, 29 April 2010

Another secret of mine..





Bebaru ni ramai plak memember aku dok bagi nasihat kat aku tentang tanggungjawab aku yang ada terkandung dalam Rukun Islam yang lima tu. Ada yang berbentuk ingatan, teguran tak kurang jugak yang berbentuk sindiran seperti yang diutarakan oleh member fesbuk merangkap klasmet aku masa tingkatan 6 dulu. Kata Cikgu Sara dalam salah satu komen dia kat aku "Jutawan jutawan jugak, zakat jangan lupa beb". Terima kasih la aku nak ucapkan kat korang-korang ni sebab mengingatkan aku..



Sebenarnya, bukannya aku berniat nak menyombong tapi insyaallah setakat ni aku takde la lupa dengan kewajipan aku untuk keluarkan 2.5% daripada hasil pendapatan umah sewa aku untuk diperuntukkan kepada 7 asnaf yang turut mempunyai hak ke atas harta-harta aku tu dan aku jugak ingin menasihatkan pembaca-pembaca aku kat blog ni supaya jangan lupa untuk keluarkan zakat atas harta-harta yang korang dapat tu. Percayalah..bila korang bayar je zakat, insyaallah rezeki yang korang akan dapat nanti akan jadik berlipat kali ganda. Kekadang tu sampai tak tercapai dek akal kita untuk memikirkan dari mana datangnya semua rezeki tu. Usah risau, takkan luak pun harta korang lagipun harta-harta tu pun sebenarnya dipinjamkan kat kita je untuk menguruskannya tapi kalau korang berdegil gak... apa yang aku boleh katakan.. "korang jawab la sendiri kat akhirat esok.."



P/S : Buat kengkawan aku seperti Brader Hery, Mayor dan Cikgu Sara, terima kasihlah atas ingatan dan nasihat korang sehingga terhasilnya entry ini. Moga Tuhan sajalah yang akan membalasnya.

4 ulasan:

  1. bab2 alkhirat ni mana boleh main2...

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah....insyallah teman akan menyongsong ke pejabat zakat negeri selangor dalam waktu terdekat ni....plus nak bayar fidyah sebab masa zaman jahiliyah dolu-dolu ada gak teman lanjutkan cuti puasa...lepas tu terlanjut sampai berganti tahun asek terlepas...tak abes-abes bayar lagi.fuh....

    BalasPadam
  3. betul tu bang...infakkan sikit rezeki yg kita terima dari ALLAH ke jalan yg baik,INSYAALLAH berkatnya kita akan terima dari pelbagai cabang dan cara...salam

    BalasPadam