Isnin, 13 September 2010

Susah Jugak Jadik Banker Ni..

Terkejut aku bila baca entri tuanbri bertarikh 6 September 2010 bertitlekan 'banker aku kena culik'. Dia ada bagitau yang banker yang dibunuh dalam kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya tu sebenarnya banker yang selalu berurusan dengan dia. Kalau korang nak tau lebih lanjut tentang hubungan tuanbri dengan arwahnya, korang boleh klik kat nama tuanbri ni.

So, susah jugak ye jadik banker ni especially yang terlibat secara langsung dengan mende-mende sales ni. Ada gak kengkawan aku yang buat sales yang kena tipu masa diorang dok jumpa customer. Ada yang kena kencing dan tak kurang jugak yang duit diorang kena kapor dengan customer. Apa pun itulah asam garam bukan setakat banker yang buat sales tetapi buat mereka yang terlibat secara langsung dengan menda-menda sales ni. Namun bagi aku, kes Noorhisham ini adalah kes yang paling teruk aku pernah dengar. Dahlah dibunuh tanpa sebab. Mayatnya pulak tak berkubur. Kejam.. kejam.

Anyhow, mari kita sedeqahkan Al-Fatihah buat Allahyarham Noorhisham Mohamad. Moga roh beliau ditempatkan dari kalangan mereka yang bertaqwa. Al-Fatihah. 

3 ulasan:

  1. semoga sumernyer selamat hendaknya..

    BalasPadam
  2. sejak kehilangan Datuk Sosila , saya ada juga tertunggu - tunggu cerita dari keluarga mangsa yang lain , tapi tak banyak ... cerita ginih pun dorang buleh diskriminasikan juga, sedangkan yang meninggal itu juga 'somebody' kepada insan yang lain , tempat bergantung hidup bagi yang lain juga,
    tapi tulah adat dunia ...
    semuga roh mereka yang terlibat dicucuri rahmat Illahi dan ditempatkan bersama orang yang beriman.
    - tasbih_syawal.

    BalasPadam
  3. saya kenal banker ni sbb dia yg uruskan odasb saya. pernah tya dia berkenaan loan utk rumah lelong dan dia nasihatkan berhati-hati kalo nak beli umah lelong. zalim betol pembunuh tu. al-fatihah utk merelka.

    k long

    BalasPadam