Isnin, 29 Mac 2010

Duit banyak pun tak guna kalau...

"Bro, bos panggil.." budak clerk aku gtau aku pagi Jumaat lepas.
"ini mesti pasal mc aku la ni.. hampeh betul" fikir aku dalam hati.
--------------------------------------------
"Morning boss" sapa aku masa masuk bilik bos aku tu.
"Hey, what happen to u. MC sampai 2 days?" tanya bos aku memulakan perbualan.
"As usual la bos, my BP went up again.. 150/110" ayat 'defend' aku memulakan bicara.
"Haiya.. I know u are a very ambitious person, always want to retire rich but please take a good care at your health laaa. Have u heard about this ... WHEN YOU ARE YOUNG, YOU ARE CHASING FOR A MONEY AND FORGET ABOUT YOUR HEALTH.. BUT WHEN YOU ARE GETTING OLDER, YOU USE THAT TONS OF MONEY TO TAKE CARE OF YOUR HEALTH. Is it worth? I'm asking u" syarah bos aku lagik...
Terkedu gak aku camne nak jawab kat dia. Apa yang mampu aku lakukan hanyalah tersengih 'ensem' depan dia sambil berkata.. "Sorry boss, I'll follow your advise"... huhuhu
--------------------------------------------
Malang betul aku sepanjang minggu lepas, dah la kesihatan aku tak berapa memuaskan... leptop aku pulak buat hal... pape pun ini tandanya Tuhan nak menduga aku kerana Dia masih sayangkan aku...

1 ulasan:

  1. bro.. sy cadangkan makan supplement n ikut diet harian yg btul..

    eat breakfast like a king, eat lunch like a prince, eat dinner like a beggar..

    :)

    BalasPadam