Selasa, 31 Ogos 2010

Hari ni hari apa?




Apa punya soalan la? Kan ke itu tarikh keramat kemerdekaan negara kita. Ya betul tetapi perlu kita ingat, tarikh itu juga merupakan tarikh akhir bagi pemilik-pemilik kediaman melunaskan cukai taksiran suku kedua setiap tahun. Maknanya bulan ni duit dalam akaun aku akan berkurang beberapa ribu sebab terpaksa dikeluarkan bagi menjalankan tanggungjawab sebagai pembayar cukai yang amanah.



Buat korang yang ada rumah sewa? Korang dah bayar ke atau korang nak suruh penyewa korang yang bayar? Bagi aku, biarlah aku yang menanggung semua tu demi kesejahteraan penyewa-penyewa aku tapi kalau diikutkan duit diorang jugak la yang aku gunakan untuk membayarnya.. hehe.

Akhir kata, selamat menyambut hari kemerdekaan negara kita dan selamat bercuti buat korang semua.



P/S : Bila korang nak belanja aku buka puasa?

7 ulasan:

  1. ikutkan memang kita yang kene bayar...kalau nak soh tenant bayarkan pun boleh, cuma takut diorang yang tak kuasa nak pi bayar...

    BalasPadam
  2. Tanpa NamaOgos 31, 2010

    boleh tahu tak sejak (tahun) bila majlis impose rm20 late charge ni? mmg byk tul amaun walaupun terlewat sehari....isk! -metal-

    BalasPadam
  3. bro la blnja bukak pose..pls..

    BalasPadam
  4. hasil keuntungan ualan ebook,

    boleh lah buat majlis berbuka puasa - bertambah rejeki...

    p/s: sms/call me...

    Tuanbri - Perunding Hartanah Lelong

    BalasPadam
  5. Tanpa NamaOgos 31, 2010

    Salam,mau tanya. Klu investmnt dlm hartanah ni, kita digalakkan amik loan sepanjang mungkin ke x? Apa kata abangensem yg hensem tulis entry berkenaan ini...-labu

    BalasPadam
  6. metal : diorang impose since suku ke 2 tahun lepas (2009)
    tuanbri : aku dah e-mail no aku..
    labu : nanti aku buat 1 entri khas utk soalan ko ni.
    faridadam : sebaik2nya biarlah kita sendiri yg gi bayar tapi guna duit tenant kita.. hehe
    jmr : boleh tapi kena tunggu pose tahun depan la (kalau pjg umo) sebab start esok sampai raya, schedule aku dah penuh.. huhu

    BalasPadam
  7. yup...aku pun dah bayar semua cukai pintu umah2 aku..setakat nie baru ada 4 biji jer umah sewa..tahun nie masih lum ada rezeki lagi nak tambah..e-bool AE dah baca, cuma belum praktikkan refinance/top up loan lagi..-anip-

    BalasPadam